dinsdag, maart 14, 2006

Een eenvoudig verlangen als ik zou graag de laatste drie items van mijn blog ook op mijn website willen tonen want dat geeft wel die dynamische illusie van up-to-date en over de hele breedte heen eigenlijk connected te zijn met alles waar het om gaat, dat verlangen dus, dat viel nog moeizaam te realiseren. Blogger genereert ten eerste zijn eigen vorm van RSS, Atom genaamd en dat kunnen wel alvast bijschrijven in de gallerie van dissidente randverschijnselen. Daarnaast is het ronduit lastig om de XML die van een RSS/Atom-feed vandaan komt te integreren in de eenvoudige HTML-pagina's die ik nu eenmaal voor mijn website maak. Uiteindelijk kwam ik terecht bij de ronduit sympathieke lieden van FeedDigest, die gratis een dienst aanbieden die een Atom-feed ontleedt en vervolgens de Javascript-code genereert om de tekst in een webpagina op te nemen. Aangezien ik toch gezellig en gefocust bezig was, heb ik gelijk de hoofdpagina maar herontworpen. Ik zal nog wat moeten rommelen met de fonts (Times Roman is zó 1997) maar daarna hebben we toch weer wat nieuws. Voorts ben ik natuurlijk enorm benieuwd - jongens en meisjes- wat jullie van mijn hack van de Blogger template vinden. Eindelijk het vertrouwde strandtafereel dat we allemaal willen zien.

Geen opmerkingen: