Jammer. Gaat PCM over twee dagen NRC.next lanceren - een ochtendeditie van NRC, speciaal gericht op een jonge, hoog opgeleide doelgroep - en wordt het toch weer een klassiek gevalletje Vlees Noch Vis. Met zo'n doelgroep had NRC beter gelijk All Digital kunnen gaan, met een vormgeving en lay-out die is afgestemd op een beeldscherm. Maar nee, het wordt weer gewoon papier, uiteraard in het obligate tabloidformaat. En weliswaar met een bijbehorende Internetsite, maar dan is toch weer kijken naar een electronische versie van papier.
Ook leuk zou een samenwerkingsverband met Microsoft zijn geweest: de nieuwe Origami lijkt bij uitstek geschikt om een krant nieuwe stijl op te lezen. Ik geef maar gewoon gratis advies. Maakt mij het uit.
Evengoed een spannende ontwikkeling: de intellectuele dikdoenerij van het NRC, vertaald naar een nieuwe generatie die volgens de uitgever weinig tijd heeft. Dat worden dus heel wat minder moeilijke bijvoeglijke naamwoorden. Ben benieuwd in welke mate dit kannibalisme wordt (NRC avondabonnees die switchen naar NRC.next) en in welke mate er echt nieuwe lezers worden geworven. Hoe dan ook, het NRC wordt hip. Even wennen. NRC.next: Vet Kikke Man.
maandag, maart 13, 2006
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten