dinsdag, februari 07, 2006

Laten we er niet omheen draaien: je begint niet een carrière in de IT omdat je denkt elke dag schuddebuikend van het lachen over de grond te rollen. Ga maar eens op een ochtend in de parkeergarage van een IT-bedrijf staan, dan piep je wel anders.

Een uitzondering maak ik voor een bepaalde categorie van Java- en Microsoft-programmeurs. In die kringen wil het nog wel eens over groezelige bierlokalen en de kwaliteitsattributen van vrouwelijke Indiase software engineers gaan. Als je er de maag voor hebt, valt er nog wel eens wat te grijnzen.

Jammer dat in zulke kringen ook échte programmeursgrappen rouleren. Om mijn punt te onderstrepen deel ik graag het volgende, hilarische fragment met u:

Two ints and a Float walk into a bar ....... A Double is sitting by the counter all alone. The first int walks up to her and says "Hey baby, my VM or yours ?". The Double simply turns her back on him. The second int tries his luck and says to her: "Hey baby, can I roast your beans for you ?". She gives him a dismissive stare and he backs off. Then the Float steps up and says "Hey baby, were those two primitive types bothering you ?", "Yes", she replies "They just had no class !".

Heb ik teveel gezegd? Mij loopt het dun door de broek.

Geen opmerkingen: