woensdag, augustus 10, 2005

Om verder niet ter zake doende redenen (het ontbreken van zelfs maar het geringste sprankje klantenbewustzijn, een apart tekort aan basiskennis, een grotesk falend administratief systeem, een lachwekkend verouderd bankingsoftwarepakket, een bekrompen, klein-provinciale allure) besloot ik een tijdje geleden van bank te wisselen. Na verloop van tijd - ook dit duurde langer dan voorzien - waren mijn creditcards daarmee ongeldig. Er zit dan maar één ding op: nieuwe cards bestellen. Gelijk maar dik uitgepakt, gouden laagje op de Mastercard, een extra kaart van de ANWB genomen, bestedingslimiet verhoogd, the works. We hebben immers geen recessie meer schijnt het.

Jammer dat de betalingen die je voor Internetdiensten via je oude kaart deed, niet zomaar kunnen worden overgeplaatst. Althans, het hangt een beetje af van welke diensten. iTunes weigert vanaf dag één elke nieuwe download. Via het configuratiescherm heb je echter in één minuut je nieuwe creditcardnummer ingevoerd. Alles weer draaien.

Bij het NRC Handelsblad zijn ze nog sterk ingesteld op papier. Men raakt zondermeer in paniek als je met de vraag komt hoe je een nieuw creditcardnummer voor de maandelijkse betaling van de Interneteditie kunt invoeren. Na een dagenlange, gespannen stilte aan de kant van de helpdesk krijg ik dan het verlossende antwoord:

Geachte heer Tolido,

U kunt het best uw huidige abonnement beëindigen en via de website een nieuw abonnement aanvragen.

Met vriendelijke groet,
NRC Handelsblad Lezersservice


Had ik zelf aan moeten denken. Software kan zoveel eenvoudiger. Met dank aan het NRC voor dit Boeddhistische overpeinsmoment.

Geen opmerkingen: