zondag, augustus 14, 2005

Voor een intern magazine van Capgemini over beveiliging van de eigen spullen schreef ik een column over het leed van een gestolen laptop. En over nog wel wat meer.

De aanhef:

"....Ik weet nog steeds niet helemaal zeker of ik me nu gevleid moet voelen. Met het mogen schrijven van deze column, bedoel ik. Toen ik door de redacteur gebeld werd meende ik een delicaat geplaatst vleugje ironie in zijn stem te bespeuren. Maar ik kan me vergissen. “Wij zijn voor ons bulletin op zoek naar een getuigenis” vertelde hij me ‘een persoonlijk verslag van iemand die zijn PC is kwijtgeraakt en daar veel ongemak van heeft gehad’. Er viel een korte, beladen stilte. “En volgens ons ben jij wel een uh... ervaringsdeskundige “.

Het is die ‘uh’ die het hem deed. Of die stilte. Of misschien toch dat wilde, oningehouden geschaterlach op de achtergrond. Dat kan ook."


De volledige column staat hier.

Geen opmerkingen: