dinsdag, juni 28, 2005

Vandaag sprak ik met Brian Behlendorf, niet alleen een van de voornaamste bouwers van de Apache open source webserver, maar ook mede-oprichter van Collabnet, een leverancier van tools voor Internetondersteunde samenwerking. Bescheiden jongen, die Brian. Krijgt ondertussen wel 78.900 hits op Google. Ikzelf ben dan oprecht blij dat ik nèt vandaag over de 500 hits ben gegaan. Google houdt je nederig. Brian heeft overigens ook een eigen, uitgebreide vermelding op wikipedia.org. En die heeft hij nog niet eens zelf hoeven schrijven, neem dat van mij aan. Brian is ervan overtuigd dat weblogs en wiki's zometeen voor elke IT'er min of meer een holistische, on-line CV gaan vormen: wat heb ik het afgelopen jaar allemaal gedaan, met wie heb ik samengewerkt, in welke projecten mocht ik meedoen, hoeveel kennis heb ik geproduceerd en hoe populair bleek die kennis te zijn? Aan het einde van het jaar, tijdens het beoordelingsgesprek, wordt je dan eerst gegoogled; even zien wat de feiten zijn, voordat we politiek correct gaan babbelen. Leve The Age of Transparancy.

Geen opmerkingen: