zaterdag, mei 07, 2005

Nu we ons toch lekker aan namedropping aan het bezondigen zijn, ga ik even door met mijn lijstje Niet Te Missen Boeken Voor Op Dat Onbewoonde Eiland Waar Je Vroeg Of Laat Op Terecht Hoopt Te Komen, Tenminste, Als Er Geen Onbegrijpelijke Reality Soap Met Elkaar Bedriegende Nederlanders en Belgen Op Dat Moment Wordt Opgenomen, Als Het Ware. Maar dat lijstje dus. Naast het wat mij betreft nu al klassieke 'The World is Flat' van Thomas Friedman (over waarom je momenteel maar beter je Hindi en je Chinees wat kunt ophalen) zou ik daar graag aan toevoegen 'The Hydrogen Economy' van Jeremy Rifkin (over hoe wij binnen 10 jaar al kunnen meemaken dat iedereen over zijn eigen waterstof-energiegeneratortje beschikt en dan zélf het surplus aan energie kan aanbieden aan het electriciteitsnet, laat ze dáár bij Essent maar eens wat dure bonussen voor vrijmaken). Ook 'The Naked Corporation' van Don Tapscott (over waarom alle informatie over alles voor iedereen beschikbaar is, en dat we daarom dan maar beter niets te verbergen zouden moeten hebben). Hebben we alle onbespoten thema's wel bij elkaar: totale globalisering, volstrekte transparantie en Het Nieuwe Ecosysteem. Voor als jullie komende zomer niets te doen hebben, jongens en meisjes.
Ik heb overigens ook wel eens een zomer met 30 boeken uit de toenmalige Bouquet reeks doorgebracht. Buitengewoon leerzaam.

Geen opmerkingen: