donderdag, mei 05, 2005

Erg fijn, als je zo nu en dan weer eens een boek ontdekt dat je onmiddellijk bij de keel grijpt. In dit geval hebben we het over 'The World is Flat' van New York Times journalist Thomas Friedman. Het boek gaat over de effecten van de oprukkende economieën van India en China, sinds zo'n beetje het jaar 2000 pas echt goed gevoed door breedbandverbindingen en Internet-tools. Als je op de eerste bladzijde al begint met een anekdote over de golfbaan van Bangelore, waarin je op hole 1 het beste kunt mikken tussen de blinkende gebouwen van Microsoft en IBM, heb je er gelijk goed de vaart in. Overigens vertrek ik zelf ook eind mei voor een week naar India (Bombay). Eens zien of ik mijn weblog van daaruit ook kan bijwerken (ik doe dat immers dagelijks, trouwe lezer). Misschien zelfs wel met mijn Blackberry. Misschien gaat het allemaal zelfs wel soepeler dan vanuit Voorburg. De wereld is plat, immers.

Geen opmerkingen: