vrijdag, mei 13, 2005

Ik dacht, laat ik nog eens een keer solidair zijn. Gewoon uit een nostalgisch soort medemensgevoel nog eens een keer zo'n ouderwetse CD in een zogenaamde platenzaak kopen. De release van Mesmerize van System Of A Down (ook wel bekend als 'SOAD', het soort muziek van dit groepje ongeregeld raad ik niet aan aan trouwe lezers van dit weblog die vooral luisteren naar een Céline Dion, een Bruce Springsteen, een Dire Straits; ook minder geschikt voor types die het drinken van groene thee tijdens het luisteren naar gevoelige wereldmuziek uit het Andesgebergte bést wel gek vinden of liefhebbers van het gevoelig voorgedragen Italiaanse levenslied; trouwens ik raad de meeste mensen aan verre te blijven van System Of A Down), die release dus, die leek me wel geschikt om aan te schaffen. Blijft fascinerend om te zien hoe zo'n Free Record Shop (voor tieners: ik bedoel daarmee de wínkel, niet de website) steeds verder verandert. Nu nog twee kleine schappen met CD's, met daarin vooral verzamel-CD's en 'albums' uit de jaren '70 en '80. Die worden blijkbaar nog steeds gekocht door de dertigers, veertigers en vijftigers die het niet erg vinden om besmuikt aangekeken te worden door de kassa - die looser kan niet eens z'n muziek downloaden joh -. Verder voornamelijk DVD's en computerspelletjes. Totdat die natuurlijk ook via je 40 Mbits ADSL-lijn streaming kunnen worden afgenomen. Rond 2007 zou ik zo zeggen. Benieuwd wat er dan nog in de winkeltjes van Hans van Breukhoven staat. iPods?

Geen opmerkingen: