zaterdag, september 20, 2003

De Jellinek-kliniek in Amsterdam gaat een digitaal afkickproject opzetten voor notoire zatlappen. Zo kun je via Internet en SMS van je drankverslaving afkomen. Nog even los van de vraag waarom je van zo'n verslaving af zou willen: hoe gaan de bollebozen van Jellinek dit precies regelen? Men schijnt in ieder geval te overwegen SMS'jes te sturen naar de afkickende dronkaards. Er wordt dan gedacht aan opbeurende teksten als 'Houd vol' en 'Als je je best doet, lukt het'. Enig idee wat ze daar in Amsterdam aan SMS-antwoorden kunnen verwachten? Ik houd het vooral op 'fuck you softie' en 'heb ff geen tijd voor je, ben aan t zuipen'.

Over welk doelgroep hebben we het hier eigenlijk? Een beetje dakloze alcoholicus zie ik nog niet met een kinky Nokiaatje sms'jes uitwisselen met de kliniek. Laat staan dat ze links van de derde vuilnisbak even hun IBM Thinkpad tevoorschijn halen en naar de site van Jellinek surfen. Verdomd, het zal eerder mijn eigen categorie zijn: van die verwende freaks die alles op het Internet doen. Het nieuws lezen op Nu.nl, DVD van Pink Floyd (Live at Pompeii) bestellen bij Bol, de facturen goedkeuren op Privver en ook nog even gezellig afkicken op Jellinek.nl.

Ik zal er eens over nadenken. Bij een half flesje rode wijn. Gek hè, dan zie ik de dingen altijd in het juiste perspectief.

Geen opmerkingen: