woensdag, augustus 20, 2003

Vanaf vandaag kan ik de Uiterst Betrouwbare voorspellingen van Gartner tot mij nemen via het gesproken woord. Op CD's van de Talking Technology Series lichten de sonore basstemmen van de analisten mij in over belangwekkende zaken als Wireless LAN hotspots, E-learning en CRM-strategie. Dat werkt een stuk beter dan het moeizaam doorworstelen van de papers op Internet. Uiterst prettig voor onderweg in de auto. Je zou bijna verlangen naar files. Als het op de A12 na Gouda begint vast te lopen wrijf je voortaan in je handen. Hè lekker, nu kan Diana Morello me nog wat meer vertellen over Offshore Outsourcing (mevrouw Morello heeft overigens in het geheel geen basstem).

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Je gaat wèl nadenken over hoe het nog beter kan. Maak zo'n CD interactief, zodat je stukken kunt overslaan. Doe het dynamisch via VoiceXML over het Internet. Genereer speech uit tekst. Maar het zijn allemaal ideeën die het oorspronkelijke idee van een half uurtje bezonken introspectie met de analist van Gartner uithollen. Technologie maakt gejaagd en fladderig.

Straks ben ik net als mijn kinderen, die dankzij de DVD het ondertussen een idioot idee vinden om een film van het begin tot het einde te bekijken. Duurt veel te lang man! Beetje heen en weer swappen tussen de spannende stukken en alle saaie delen overslaan, zo doe je dat. Precies die ene diepgravende scene, die waarin de regisseur van die ogenschijnlijk hersenloze actiefilm een peilloze diepte aanbrengt in de onderliggende psychologische plot, valt als eerste ten prooi aan de afstandsbediening.

Ik vind dat wel jammer. Maar het ruikt naar een generatiekloof, dus het zal wel zo moeten zijn. Ben benieuwd wat Gartner ervan vindt. Toch eens aan mevrouw Morello vragen. Die schijnt een prettige telefoonstem te hebben.

Geen opmerkingen: