maandag, december 17, 2007

Voorspellingen 2008 - nieuwe inzichten

Onvoorstelbaar wat er toch elk jaar weer gebeurt met mijn bezoekstatistieken als het tegen eind december loopt. De mensen kruipen 's avonds blijkbaar achter de PC, gepijnigd door die ene, grote vraag over wat er volgend jaar zal gaan gebeuren. En omdat ik in wat blog-items zowel de woorden 'voorspellingen' en '2008' heb gebruikt, neemt mijn populariteit op Google zienderogen toe. Nou moet ik toegeven dat ik ook best een beetje paranormaal begaafd ben. En ik heb The Secret gelezen, dus mocht iets nog niet gebeurd zijn, dan zorg ik wel dat het gebeurt (graag gedaan, deze management summary van het boek). Voor de verandering gooi ik er eens wat serieuze voorspellingen tegenaan. En aangezien het Internet één groot publiek dagboek is, mag u me aan mijn oren erbij trekken als de toekomst straks toch een tikkie anders uitpakt.

Maar kijkt u gerust even mee in Tolido's kristallen bol:

1. Wat nog weinigen doorhebben is dat er volgend jaar gewoon weer een Republikein president wordt in Amerika. De verrassende Mike Huckabee staat nog niet op ieders vizier, maar hij gaat eerst Giuliani aftroeven als Republikeinse kandidaat en rijdt daarna vakkundig over Hillary's uitgestreken smoeltje. (update 20/12: het gebeurt nu al. Ik kijk er uiteraard niet van op).

2. Land van het jaar 2008 wordt uiteraard China. En ook van zo'n beetje de hele eeuw daarna schat ik zo in. Tjonge tjonge, wat worden ze populair, onze ambitieuze, Chinese vrienden. Zelden zullen we een innovatievere, betere verslaglegging van de Olympische spelen gaan zien. En wat zijn we toch lekker kleinzielig en kortzichtig bezig op onze eigen armzalige postzegel in die tochtige polder.

3. Er komt een Tour de France zonder dopingschandalen. Is dan ook niemand in geïnteresseerd, zeker niet in de zomer van de Olympisch spelen. Ik ben er sowieso niet in geïnteresseerd, voor alle duidelijkheid.

4. Hét trend-item in het Nederlandse verkeer: Fiat 500. Zal niet aan te slepen zijn. Veelvuldig te bewonderen met reclame op de zijkant. Eat your heart out, Smart.

5. Apple komt met een nieuwe, totaal hippe, aanraakgevoelige iMac. Ook komt er een Tablet-PC versie van de iMac, werktitel: de iStone.

6. Topacts op de grote popfestivals dit jaar: The Wombats, Jack Peñate, The Editors en uiteraard: Foo Fighters.

Hier houd ik het voor nu even bij. Ik neem aan dat iedereen wel doorheeft dat er een Elfstedentocht in Februari komt, dat we in het voorjaar wat lekkere orkaantjes in het Caribische gebied meepakken, dat we in April bijna wegregenen in Nederland en dat er weer 5 loze Tsunami-waarschuwingen worden gegeven. Routineklusjes eigenlijk, qua voorspellen.

Geen opmerkingen: