maandag, januari 08, 2007

You've been chain-tagged

Wat is het toch een ambitieuze vakgenoot, die Loek Bakker van Gartner. Altijd in voor een nieuwe trend, het zoveelste social network en nog een extra embedded item op zijn weblog. En als er iemand een soort van virtuele kettingbrief verzint, is hij niet te beroerd om enthousiast mee te doen; zelfs als dat betekent dat hij mij in de reeks moet betrekken. Jammer dan dat mijn zijtak van het type droog en verdord zal blijken te zijn. Want niet alleen voer ik de gevraagde 5 dingen die u waarschijnlijk niet weet over deze blogger op het in Nederlands, ook geef ik de fakkel door aan 5 kennissen die óf niet eens een weblog hebben (Sander Hoogendoorn, Daan Rijsenbrij) óf nog moeizamer dan ik op spontane initiatieven reageren (Sjaak Bral, Bob Timroff en Okko Huising).

Hoe dan ook. Ik ben niet te beroerd om mijn lijstje in te vullen:

1. Ik heb een beetje rare smaak voor muziek. Althans, dat vindt mijn directe omgeving. Ik zou persoonlijk niet weten wat nu eigenlijk het probleem is met krijsende, zwaar overstuurde a-tonale power chords en van die gezellige death metal vocalen.

2. Ik tendeer naar het achterlaten van historische voetstappen, bijvoorbeeld door het in stand houden en omstandig beschrijven van moeilijk uit te leggen tradities, en dergelijke.

3. Ik draag binnenkort een leuk beugeltje (wel met witte slotjes, dus dat scheelt). Na bijna een halve eeuw duimzuigen leek het me wel een mooi moment om eens iets te doen aan die eh... nogal scheve voortanden.

4. Ik krijg per dag meer de gruwelijke pest aan Second Life, waar ik eigenlijk - als Chief Technology Officer en zo - razend enthousiast zou moeten zijn over dit belangwekkende, virtueel-sociale verschijnsel. Ik vermoed een generatiekloof of anders gewoon onredelijke weerbarstigheid. Meer hierover binnenkort.

5. Ik schreef in het verleden menig popsong,waaronder klassiekers als 'Lovenights in the Taiga', 'Groen en Rond', 'Jungle Pro' en 'Boeing 747'. De diepste tekst ooit schreef ik echter voor "Analfabeet':

ANALFABEET

Toen ik 6 was
las ik al
Wittgenstein

Nu ben ik

Analfabeet
Analfabeet
Analfabeet
Analfabeet
(36 keer herhalen)

Geen opmerkingen: