zaterdag, januari 27, 2007

Op weg naar Ubuntu (1)

Omdat ik niet de indruk wil wekken alleen maar bezig te zijn met de (bij voorbaat al besliste) strijd tussen Windows Vista en Apple OS X, ga ik me de komende weken maar eens met een leuk experimentje bezighouden. Aangezien ik op mijn zakelijke laptop nog een onopvallende, ongebruikte partitie over heb, ga ik daar maar eens Ubuntu op installeren, een versie van Linux die ik nog niet ken en waar - naar verluidt - het nodige potentieel inzit. Leuk woord bovendien 'Ubuntu', Afrikaans voor 'medemenselijkheid' en ook wel 'ik ben wie ik ben om wie we allemaal zijn'.

Ik krijg er gelijk zo'n holistisch gevoel van compassie bij.

Ben ik over drie weken een zwaar gedesilusioneerde Windows-terugkomer of staat mijn woonkamer tegen die tijd vol met terracotta pinguins? Ik houd u allen via dit blog op de hoogte, ervan uitgaande dat ik straks nog op enige wijze computerfaciliteiten tot mijn beschikking heb. Stap 1: het downloaden van versie 6.10 en het branden daarvan op een CD. Tot later.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Vergeet je niet Nvu(http://www.nvu.com) te installeren? Zonder HTML editor komt het verslag van de wijnproefavond natuurlijk nooit af ;-)

Ron zei

NVU, wie kent het niet...? Verslag wijnavond komt gewoon weer op de bekende manier tot stand - met horten en storen - vrees ik. Temeer daar ik nu een week in San Diego zit voor de Open Group. Twintig graden daar. Boven nul.