woensdag, januari 10, 2007

Good guys use Windows

Ik moet toch even terugkomen op mijn stelling van weleer dat in de serie 24 de heldhaftige terreurbestrijders zonder uitzondering gebruik maken van Apple computers terwijl terroristen en ander tuig zich bedienen van smoezelige Windows PC's. Vooral nu ik zelfs in andere blogs word aangehaald op deze vaststelling.

Ik had deel 5 nog niet gezien.

Daarin wordt de sponsoring overduidelijk gedaan door HP en we zien in de vertrekken van de Counter Terrorist Unit metalig glanzende HP-machines staan. Draaiend onder Windows, want zo stoer doet Hewlett Packard tegenwoordig niet meer over Open Source. Op een gegeven ogenblik duikt Walt Cummings op, de onbetrouwbare, fascistische rechterhand van president Logan. Tegen die tijd ben je al niet meer verbaasd als hij zijn laptop tevoorschijn haalt: een diepzwarte MacBook.

Zal Apple in episode 7 terugslaan en iedereen al vingertippend laten bellen met een iPhone?

Ik hoop overigens dat niemand denkt dat ik aan een Apple-fixatie lijd.

Geen opmerkingen: