Vandaag rondde ik mijn nieuwe column voor Software Release Magazine af. Het leek me wel passend wat bespiegelende woorden te wijden aan het verschijnsel Web 2.0 (neem een flinke snuif Google, Flickr, Blogger en Wikipedia, mix een beetje met webservices en je komt leuk in de buurt van wat onder Web 2.o wordt verstaan). En speciaal voor de lezers van dit weblog - altijd up to date immers - hier een exclusieve preview:
"...Voor je het weet kunnen we Web 2.0 alweer toevoegen aan de illustere galerij van Nodeloos Opgepompte Hypeverschijnselen. Met een Google Quotient dat momenteel meer dan 50 miljoen bedraagt, heeft iedereen er blijkbaar een mening over. En als een gevestigde IT-producent dan ook nog als reclameslogan “We’re The Dot in Web 2.0” begint te hanteren, dan lijkt het me tijd voor passende strafmaatregelen. Niets ernstigs, gewoon een half jaartje louterend werkkamp op Groenland. Of gedwongen naar de muziek van CĂ©line Dion luisteren.
En als iedereen daarna weer terug is, kunnen we Web 2.0 misschien eens vanuit een nuchter perspectief bekijken. Niet als een manier voor consultants om hun klanten ervan te overtuigen dat het Internet aan de zoveelste opmars bezig is, maar als een reeks van inspirerende patronen (noem het maar Design Patterns, jongens en meisjes) voor een nieuwe stijl van systeemontwikkeling...."
zaterdag, maart 18, 2006
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten