donderdag, maart 09, 2006

Schei maar uit met horoscopen trekken, je eneagramtype bepalen of welke willekeurige psychologische test dan ook. Laat mij uw iTunes-collectie zien, en ik vertel u wie u bent. Apple beseft niet half hoeveel buskruit ze in handen hebben nu de halve wereld ondertussen dagelijks muziek bij ze koopt. Een simpel programmaatje dat een analyse doet van de 30 laatst aangeschafte nummers kan volgens mij al de meest diepzinnige karakterologische diagnoses stellen. Ik kom hier later nog op terug. Eerst even de onderhandelingen afronden met Steve Jobs over mijn iShrink concept.

In de tussentijd kom ik graag uit voor mijn eigen recente favoriete aanschaffen. En wat ze over mij zeggen, trek vooral uw eigen conclusies.

5. Boogie - van Nicole Russo en The Brand New Heavies. Compromisloos de funky soultrance in, het gaat maar door.
4. Oh my God - Kaiser Chiefs. Live-optreden gezien van deze doorgedraaide gekken op MTV2. Kon niet om aanschaf heen.
3. I'm on a high - Millionaire. Zo klinkt het dus ook, Dat van I'm on a high dan.
2. Carmina Burana, O Fortuna - Chor Der Deutscher Oper Berlin. Hoort eigenlijk met muggenolie en een Tjechisch symfonieorkest te worden genoten. Atmosferische shit.
1. The Cynic - Kashmir. Klinkt als de Beatles in hun eindtijd, maar dan met David Bowie erbij, zwaar onder invloed.

Geen opmerkingen: