maandag, januari 02, 2006

Ik heb het de laatste tijd wel vaker. Ik hoor dan stemmen in mijn hoofd die me onder andere influisteren wat er in de nabije toekomst staat te gebeuren. Nu dit verschijnsel gepopulariseerd is onder het metafysische leiderschap van Chazia Mourali en Irene Moors, zie ik er geen been in om eens wat voorspellingen met u allen te delen. Ja, bookmark maar rustig. Zet even in de Outlook agenda: 31 december 2006: 'jaarvoorspellingen van Tolido nog eens nalezen en van verbijstering achterover slaan'. Ik doe voor u een eclectische mix van Technology Forecasts en Algemeen Wereldgebeuren:

1. Gek, maar ik zie temperatuurrecords worden gebroken. Ja, ik denk dat de gemiddelde temperatuur aan het stijgen is. Raar hè, ineens heb ik dan zo'n gevoel.
2. IBM koopt SAP. Passen leuk bij elkaar qua bedrijfscultuur (hoge gemiddelde leeftijd, neiging tot laboratoriumgedrag, beetje humorloos) en IBM zal toch ècht iets moeten met standaardpakketten.
3. Een aanslag. Echt waar, ik zie ergens een aanslag. Gek eigenlijk dat ik dit soort dingen zomwaar vantevoren weet. Maar ondertussen schrik ik er al niet meer van.
4. Meer files. Er komen zonder meer nog langere files.
5. Microsoft gaat enkele schokkende beveiligingslekken publiceren.
6. Er komt ontevredenheid over de Euro. Die blijkt namelijk het leven een stuk duurder gemaakt te hebben. Een gewaagde voorspelling, dat zie ik zelf ook wel in.
7. Het CDA daalt in de peilingen. De PvdA stijgt. En ik zie een bekende TV-persoonlijkheid in de politiek gaan.
8. Ik zie een geboorte ergens binnen het Koningshuis.
9. Apple komt met enkele verrassende innovaties. Op de een of andere manier zie ik dat de namen van de apparaten steeds beginnen met een 'i'. Klinkt misschien wat gek, maar toch zie ik het voor me. Dus ik denk, ik vertel het maar even.

Geen opmerkingen: