donderdag, december 02, 2004

Ik vind het een geruststellend idee dat de wetenschap meer dan ooit bezig is met het uitvinden van maatschappelijk relevante innovaties. Wat te denken van een mobiele telefoon die je na gebruik in de grond kunt stoppen en na verloop van tijd uitgroeit tot een zonnebloem? Het geheim blijkt onder het plastic omhulsel te zitten in de vorm van zaadjes. Het plastic vergaat na enkele weken (ik weet ook niet waarom, mijn ouders vertelden me altijd dat dit met plastic zeker niƩt zou gebeuren) en geeft daarna de zonnebloempitten de vrije ruimte. Charmante wereld krijg je zo. Verroeste auto's worden tot fiere berken en computers groeien uit tot bessenstruiken. Nu nog verouderde besturingssystemen die als mest kunnen dienen; ik weet zeker dat die verbinding moeiteloos gelegd kan worden.

Geen opmerkingen: