woensdag, oktober 27, 2004

Ik weet niet zeker wat de belangrijkste gebeurtenis van vandaag is: de publicatie van de nieuwe Nederlandse vertaling van de Bijbel of het openen van het Nederlandse filiaal van iTunes. Het eerste heeft wel wat: er is een actuele vertaling gemaakt die ook de moderne mens zou moeten aanspreken. Ik weet niet precies wat dat inhoudt (ik ga het ding zeker aanschaffen, later meer) maar je gaat al snel denken in de richting van "Jezus hing vet aan het kruis. Shit, dacht hij, hier moet ik me ass nog maar eens uit zien te redden, egwel". MSN-jongeren weten dat het nieuwe evangelie gepredikt wordt door Steve Jobs. Alle nummers voor 99 cent per stuk downloaden, een fraai en toch nog snel einde voor het verschijnsel platenzaak. Even wat kopen op iTunes, zou ik zeggen. Gewoon voor het effect. Doe iets toepasselijks. 'Harvest for the world' van de Christians of zo.

Geen opmerkingen: