maandag, augustus 30, 2004

Ik moet toegeven dat ik kan voorstellen dat het voor bepaalde gezinnen hard is aangekomen dat de PC privé-regeling met onmiddellijke ingang door de regering is afgeschaft. Nooit meer een PC aanschaffen die je kunt aftrekken van de belastingen, dat komt net name bij de kansarmen keihard aan. Maar dat nu uitgerekend Megasellers moet gaan schreeuwen dat het einde van de Kenniseconomie nabij is, dat ligt er wat dik bovenop. Meneer de directeur bedoelt waarschijnlijk dat het einde van Megasellers nabij is. Zelf vraag ik me dan altijd levendig af hoe zo'n PC precies gebruikt gaat worden. Uit eigen (familie)ervaring weet ik dat het hier hoofdzakelijk gaat om MSN'en en Kazaa'en. En het afstruinen van een paar gezellige forums rond bijvoorbeeld verzorgponies of Playstation-spelletjes. O ja, zo heel nu en dan moet er eens huiswerk worden gemaakt. De beginnende kenniseconomen blijken dan niet te beroerd om via Google een leuk uittreksel of een al half afgeschreven scriptie tevoorschijn te toveren. Dat Nederland zijn 'achterstand' op IT-gebied zal inhalen door en masse een nieuwe PC bij Megasellers te kopen, daarvan ben ik in dit licht nog niet helemaal overtuigd.

Persoonlijk ken ik lieden die zelfs PC's werkeloos thuis hebben staan. Ik heb zo'n verguisd ding dit weekend geadopteerd. Sindsdien staat er iets ernstig smakelijk op mijn eettafel te prijken. Meer over deze Apple Cube later op uw favoriete weblog.

Geen opmerkingen: