woensdag, februari 04, 2004

Zoals bekend draag ik de humorvolle, extreem flexibele Open Source-gemeenschap van oudsher een zeer warm hart toe. Liefde op het eerste gezicht, zo heeft het eigenlijk altijd aangevoeld. Vandaar ook dat op mijn kantoor al een paar maanden een manshoge pluche pinguin bivakkeert. Kadootje van IBM, deze Bigger Than Life Linux-mascotte. Vooral tijdens de maandelijkse alliantiebespreking met Microsoft wil mijn pinguin nog wel eens emoties oproepen. Maar tegenwoordig kijkt verder toch niemand meer op als het beest gezellig aanschuift aan de vergadertafel.

Voor wie nu het gevoel krijgt dat ik alleen nog maar kritiekloos achter Linux aanloop, hierbij een zinvolle link naar het Flash-spelletje Hit The Pinguin. Leuk, opvoedkundig verantwoord en je wordt weer eens aan het denken gezet over de essenties van het leven. Mijn record staat overigens op 340 meter. Ik hoor het wel als er iemand verder komt.

Geen opmerkingen: