zondag, oktober 05, 2003

Volgens recente cijfers is Nintendo in sterk toenemende mate markt aan het verliezen aan de Sony Playstation en Microsoft's Xbox. Logisch. Zelfs peuters worden ondertussen kotsmisselijk van de spastisch buitelende Mario en zijn ongure vriendjes Donkey Kong, Peach en Wario. Rare stemmetjes hebben die gasten trouwens. Wegwezen met die oude hap! In de nieuwste Playstation- of Xbox-spelletjes gooi je elkaar op zijn minst een kernraket op het hoofd. Of je hakt je tegenstander tot een berg realistisch bloedende hompjes. Dat mag ook. Geinig tijdens het overblijfuur van groep 1 en een mooi onderwerp voor het kringgesprek de volgende ochtend.

Gelukkig is er nog hoop voor Nintendo. Gewoon een kwestie van in de juiste niche springen. Twee woorden: Echte Pijn. Duitse kunstenaars hebben kortgeleden een spel uitgevonden dat de tegenstander fysieke pijn toebrengt via kundig gedoseerde stroomstoten, zweepslagen en hittestoten. Ik denk dat de ongetwijfeld diepcynische Germanen nog niet eens een flauw vermoeden hebben van het marktpotentieel dat ze hebben aangeboord.

Ik zie de eerste campagne van Nintendo al die de nieuwe PainCube introduceert:

Nintendo PainCube
You Lose - It Hurts

Foto erbij van een tiener die met een van pijn vertrokken gezicht de lucht in vliegt, op zijn achterste getrapt door een sadistisch lachende Mario.

Heb ik het nog niet eens over de volwassenenmarkt gehad. Elkaar met behulp van een computerspel kunnen pijnigen zal een wilde creativiteit losmaken bij de juiste doelgroep. De naam 'Playstation' wint zo een hele nieuwe dimensie erbij. Ik voorspel een geinige advertorial met de bassist van Rammstein die een of ander leren politiepak aanheeft en een zwart masker. Hij kijkt de lezer duivels grijnzend aan. In zijn handen heeft hij de nieuwste Sony. Het onderschrift:

Sony PainStation
Wie niet horen wil moet maar voelen

Geen opmerkingen: