dinsdag, oktober 14, 2003

Nu begrijp ik eindelijk waarom ik niets met mijn mobieltje mag doen in een vliegtuig. De krengen blijken spontaan te kunnen ontploffen. Met name die van Nokia. Technologie komt zo wel akelig dichtbij. Ik heb een Belgisch sprekend navigatiesysteem dat me al enkele keren geprobeerd heeft de dichtstbijzijnde poldersloot in te praten. En nog op een vrolijke toon ook ("sla nu rechtsaf om u te pletter te rijden"). In mijn auto zitten toch al enkele tientallen computers. Met software die door programmeurs is gemaakt die in het weekend waarschijnlijk lekker experimenteren met paddenstoelenmelanges. Dat wekt vertrouwen. En nu blijken mobiele telefoons ook nog eens in je gezicht te kunnen exploderen. Of nog erger, in je binnenzak. Nokia heeft ondertussen plechtig verklaard niet verantwoordelijk te zijn voor de bomaanslagen. Lijkt me een kwestie van dagen voordat de Verenigde Naties zich hiermee gaan bemoeien.

Geen opmerkingen: