donderdag, januari 15, 2009

Lange carrière

Dat krijg je ervan. Een beetje onvoorbereid bij de Netwerk Gebruikersgroep Nederland (NGN) binnenlopen in veel te nette kleren. En dan onverhoeds voor de videocamera worden gesleurd om geïmproviseerd iets te vertellen over de spreekbeurt van volgende week. Dan krijg je een stijf mannetje met veel denkrimpels, nog veel meer uh's en een zooitje waterige gemeenplaatsen. Voor je het weet de rest van je leven te bewonderen op YouTube.

En nu maar hopen dat het boek beter is dan de film.

Highlight van de dag: tijdens de eerste take van het interview met een stalen gezicht opmerken dat je al vrij lang in het vakgebied zit ('ik ben gelijk na de 1e wereldoorlog begonnen') en dan onderbroken worden vanaf de zijkant met de opmerking: 'sorry, ik hoorde een verspreking, volgens mij zei je per ongeluk 1e wereldoorlog'. Stom inderdaad. Ik bedoelde uiteraard de 2e wereldoorlog. Herinner ik me nog als de dag van gisteren.

Geen opmerkingen: