woensdag, juli 11, 2007

Emerce nummer 69 blijft in stijl

Ik neem aan dat we niet eens meer over nauwelijks verholen ironie kunnen spreken als het Internetmarketingtijdschrift (dubbele woordwaarde) Emerce uitgerekend in nummer 69 uitgebreid aandacht besteedt aan de voortrekkersrol van de seksindustrie op het Internet. Hardcore IT-specialisten weten het al langer: de ├ęchte innovaties op het Internet vindt je altijd bij de seksproducenten. Daar lopen ze pas voorop. IP-based geomarketing? Affiliate networks? Referral blogging? Click Analysis? Been There Done That; een beetje sekssite kijkt er allang niet meer van op. Het blijft uiteraard een beladen onderwerp en voordat u in de comments geestige vragen gaat stellen over hoe ik dit allemaal zo goed weet: in het betreffende Emerce artikel staat alles keurig en zakelijk opgesomd. Dit geeft me overigens wel de gelegenheid weer eens een leuk experimentje uit te voeren met die lieve mensen van Blogger. Als ik hier vermeld dat het artikel 'Porno 2.0' heet, is dat aan de ene kant gegarandeerd goed nieuws voor mijn bezoekersstatistieken; het trekt meer nieuwe lezers, zal ik maar zeggen. Aan de andere kant zou ik wel eens in de ban kunnen worden gedaan door een automatisch programma dat op basis van een simpel trefwoordensysteem denkt te zien dat ik onwelvoeglijke taal uitsla. Ik houd u op de hoogte, bestaande en nieuwe lezers.

Geen opmerkingen: