maandag, januari 22, 2007

Mashup hardlopers

Ik weet het, er is behoorlijk veel discussie over het Big Brother Is Watching You gehalte van de Nike-schoenen die via RFID met de Apple Nano praten. Een extreem kwaadwillend iemand zou (met de nadruk op zou) zomaar kunnen nagaan waar je als hardloper allemaal langs komt op je dagelijkse route. Moet je wel overal RFID lezers opstellen en de loper moet daar dan wel steeds op minder dan een meter langs lopen. Een kniesoor die daarop let: voorlopig leven we toch maar weer in een politiestaat. Zelf had ik bijna zo'n peperduur ding gekocht, alleen al om te weten hoeveel kilometers ik nu precies afleg tijdens mijn * eh * dagelijkse hardlooprondje.

Gelukkig is er dan deze leuke Google Maps mashup, waarmee je feilloos kunt vaststellen hoe ver je nu eigenlijk rent. En wát een besparing, mag ik hieraan toevoegen.

Een dikke 6 kilometer doe ik trouwens, voor het geval u geïnteresseerd bent. En daar doe ik dan een half uur over, met recht een sukkeldrafje.

Hier het bewijs, unencrypted en al. Weet u voortaan waar u me voorbij kunt zien sloffen, en nog wel zonder RFID-poortjes.

Ik denk, ik maak het maar openbaar, heb ik alvast niets meer te verbergen.

Geen opmerkingen: