vrijdag, mei 19, 2006

Rotte Tomaten in het Louvre

Als ik het goed begrijp is de verfilming van de Davinci Code niet bij iedereen even goed gevallen. En dan heb ik het nog niet eens over de Katholieke kerk waar men nu eenmaal slecht kan tegen vuige roddelpraatjes over Jezus en Maria Magdalena. Gewoon op het Internet zijn er ook maar weinigen die iets op hebben met deze vermeende Blockbuster, de kashit waar de bittere armoe lijdende bioscopen eindelijk weer eens van zouden opveren (gewoon fouilleren op mobieltjes bij de ingang zou een stuk positiever werken, maar dit terzijde). Dé site om te volgen is natuurlijk Rotten Tomatoes, waar de recensenten over elkaar heen buitelen in een poging de meest scherpzinnige onliners eruit te persen. Om u allen tijd te besparen heb ik er alvast de meest bruikbare uitgevist:

"For people who insist that the movie is never as good as the book, your case just got stronger."

"Every time Langdon starts to educate Sophie, the urge to tune out is overwhelming."

"Retarded, ridiculous and crushingly dull."

"Think of all the great men throughout entertainment history who have sought the Holy Grail: King Arthur. Indiana Jones. MacGyver. Robert Langdon? See, it just doesn't work."

"Here's the gospel on The Da Vinci Code: It's a total snore."

Kan niet wachten om die film te gaan zien. Desnoods lever ik mijn mobieltje in bij de ingang.

Geen opmerkingen: