maandag, mei 22, 2006

Hollandse vrouwen warm aanbevolen

Ik doe niet graag mee aan kettingbrieven maar voor Bas Vlugt maak ik graag een uitzondering. Hierbij:

Beste vriend / vriendin / relatie / familielid / vage kennis (naar keuze)
Ik heb een nieuw boek uit!
Zie onderstaand persbericht.
Bestel het boek (denk ook aan Vaderdag!) en stuur deze e-mail door naar alle mensen die je kent met smaak, gevoel voor humor en liefde voor literatuur!


Bas schrijft namelijk messcherp en ronduit hilarisch. Hij vindt het vast niet erg als ik ter onderstreping van mijn betoog een klein stukje citeer:

Ook het weerbericht is entertainment geworden. In plaats van iemand die vertelt of het morgen gaat waaien, of we regen krijgen en hoe warm het ongeveer wordt, moeten we eerst naar de kiekjes kijken die een kruidenier in Warnsveld op zijn achterplatje heeft gemaakt van de ondergaande zon.
Het weerbericht van NSE slaat alles. Dat wordt gepresenteerd door Sjimmy Bruijninckx, een blonde meid in een strakke spijkerbroek. Zenuwachtig huppelt ze heen en weer. Ik heb de indruk dat ze nodig moest plassen.

'Morgen wordt het – eens even kijken – ehhhh. Ja, inderdaad. Hier heb ik het al; het wordt 20 graden. Nou, ik vind dat lekker hoor. Zeker voor de tijd van het jaar. Kun je fijn wandelen. In de natuur of zo.’



Geen opmerkingen: