zondag, augustus 21, 2005

Cynisme is een groot goed. Zoals alles trouwens. Of is dat nou weer cynisch? Hoe dan ook, getuige een commentaar op één van mijn vorige geschriften kun je niet helder genoeg zijn in je uitingen. Waar voor de een de ironie eraf druipt staat voor de ander slechts De Waarheid opgetekend. Heb ik vroeger ook wel eens last van gehad. Had ik het over een opkomende Internetdrijf (Ariba geloof, nooit meer wat van gehoord) "waarvan de jaaromzet het bruto nationaal product van Bulgarije begint te naderen", kreeg ik onmiddellijk email van een serieuze IT-student die zich afvroeg of ik wel wist hoé hoog het nationaal product van Bulgarije eigenlijk was. Heb ik hem keurig en zorgvuldig uitgelegd dat het hier om een ironisch bedoelde beweging ging. Louter illustratie dus. Effectbejag, zeg maar. Schoorvoetend ging de man akkoord met mijn uitleg, maar hij zal wel altijd wantrouwig zijn gebleven. Of hij overigens familie in Bulgarije heeft, heb ik hem niet eens gevraagd; ik mis regelmatig schoten voor open doel.

Geen opmerkingen: