Als je als restaurant in de Fishbowl Society van 2005 niet goed je best hebt gedaan, rekent de publieke opinie wel met je af. Op websites als lekker.nl en iens.nl kun je genadeloos helder vaststellen wat klanten van restaurants vinden: ze schrijven gewoon zelf hun recensies. Wij doen regelmatig mee, met name via lekker.nl. Best leuk, die illusie van mondigheid en verstand hebben van culinaire zaken. Je gaat er natuurlijk vanuit dat de chefkok zich elke ochtend gespannen aanmeldt op het Internet om te zien wat er nu weer over hem geschreven is.
Ook leerzaam, bovendien. Ons favoriete restaurant in Den Haag, It Rains Fishes, komt er doorgaans uitstekend af. Maar ene John Steele was op 26 mei wat minder enthousiast. Fraai is zijn opmerking: "maybe they should know that the word 'fishes' does not exist". Nooit gerealiseerd. Klassiek geval van Dutch English. Hoe dan ook, wij raden It Rains Fish van harte aan.
Ook op Bonaire spreekt men overigens Denglish. Het logo van dit tot plagiaat neigende restaurant werkt effectief remmend op de eetlust. Smullen: graatjes, dode vissen.
dinsdag, juli 26, 2005
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten