zondag, januari 02, 2005

Ja, 2005 moet nu maar eens definitief het jaar van de open source worden. En van Apple. Om te beginnen heb ik vanmorgen voor mijn zoon maar eens de nieuwste versie van Open Office geïnstalleerd. En voor mijn Apple Cube ben ik momenteel bezig met Open Office voor Mac OS X. Ben benieuwd. Kan nooit slechter zijn dan Microsoft Office voor de Mac. Daar worden opzettelijk labiele en onbetrouwbare programmeurs voor geworven. Als je een keer stout bent geweest op het hoofdkantoor in Seattle moet je verplicht een jaar aan Mac-software werken. En maar bugs en trage code produceren. Over de kantine heb ik het dan nog niet eens gehad.

Voor iedereen die te kampen heeft met wervingsemail rond pillen, verlengingsoperaties en Rolex horloges raad ik van harte Mozilla's open source Thunderbird emailprogramma aan. Volstrekt 100% compatible met Outlook, maar gratis en voorzien van uitstekende adaptive filtering. Daarmee hou je in de praktijk het overgrote deel van de spam uit je mailbox weg. En ik heb nog geen bug mogen ontdekken. Thunderbirds Are Go.

Geen opmerkingen: