zaterdag, oktober 16, 2004

Vergis ik me, of hangt er revolutie in de lucht? Na jaren van muf geweeklaag lijkt de IT-industrie snel op volle toeren te komen. Voor wie het wil zien, zijn de tekenen talrijk. Kortgeleden maakte ik al melding van de superieure Firefox browser. Vandaag lees je dan over Apple's iPod, die meer dan 90% van de markt voor mass-storage MP3-spelers in bezit heeft. Steve Jobs had blijkbaar weer eens een geinig ideetje. Na de iMac, de iBook, Toy Story en Finding Nemo kwam hij nog niet eens zo lang geleden met dit superieure apparaat. Ik heb er sinds enkele dagen ook een. Zelf ben ik snel overtuigd geraakt van de ongelooflijke gebruikersinterface (het draaiwieltje voor de duim is zo voor de hand liggend dat mijn 11-jarige zoon me er besmuikt lachend op moest wijzen). Van de weeromstuit ben ik opeens ook weer meer gebruik gaan maken van mijn Apple Cube; de enige computer die ondertussen is opgedoken in New York's Museum of Modern Art. Om de golf aan nieuwe ontdekkingen af te maken, heb ik vandaag ook maar eens Google's Desktop Search systeem geïnstalleerd. Zoekt je email, bezochte sites, word-documenten en powerpoint-slides feilloos af op trefwoorden. Schijnt door Microsoft gepland te zijn als dé doorbraak van 2006. Goede timing ook.

Geen opmerkingen: