donderdag, oktober 14, 2004

Het Skype-fenomeen slaat genadeloos om zich heen (goeie regel voor een rap-tekst trouwens, "Yo Yo Yo Yo, Het Skype Fenomeen Slaat Genadeloos Om Zich Heen, Ik Vertel Je Geen Shit, Dit Is Wat Ik Meen, Ik Dis Al Me Maten Nu Via Voice Over IP, En Het Kost Me Geen Cent Of Je Het Gelooft Of Nie").

Maar dit even terzijde.

Vanmiddag werd ik al door een bevriende kennis uit Polen gebeld. Hij was daar een klusje aan het doen rond Java-problemen(de programmeertaal heeft ondertussen al Warschau bereikt) en hij wilde wel eens weten of er nog steeds gratis getelefoneerd kon worden. Welnu, dat bleek het geval. De IBM-medewerker wist me te vertellen dat hij alleen al de avond daarvoor dankzij mijn vriendelijke raad 'honderden dollars' had bespaard door te skypen met een collega in Californië. Ik kan daar alleen maar blij om zijn. Zelfs als ik me realiseer dat IBM regelmatig in de categorie Lastige Vijanden valt. Gewoon een beetje holistisch bekijken en voor je het weet is de hele wereld liefdevol (en gratis) aan het communiceren.


Geen opmerkingen: