vrijdag, augustus 20, 2004

Verfrissend. Een gevestigd automatiseringsblad als Computable blijkt nog de opperste kneuterigheid te kunnen betrachten als het gaat om de communicatie naar de abonnees. Ik had blijkbaar niet gereageerd op eerdere uitingen, want deze week kreeg ik een fraaie brief op handgeschept papier. Daarin beklaagde de directie zich over het feit dat ik mijn kostenloze abonnement nog steeds niet had verlengd. Ik hoefde daarvoor alleen even naar 'onderstaande' website te surfen en mijn klantnummer plus pincode in te toetsen. Daarna zou ik ongetwijfeld gevraagd worden naar eventuele tekenbevoegdheden en te besteden budgetten, want de adverteerders in de Computable willen goed weten met wie ze te maken hebben. Jammer dan dat er geen 'onderstaande' website was. Die had de ijverige opsteller van het stekelige epistel even over het hoofd gezien. Maar ik was toch al aan het peinzen gezet. Wat moest ik eigenlijk met die pincode? Hing er fraude in de lucht? Ook interessant waren de verschillende opties die mij geboden werden om de feitelijke verlengingsdaad uit te voeren. Ik kon zelfs een écht antwoordformulier krijgen, dat ik daarna werd geacht in te vullen met een Montblanc kroontjespen. Moest ik wel eerst een telefoonnummer bellen dat maar liefst '5 dagen per week tussen 9.00 en 17.00' bereikbaar bleek.

Uiteindelijk kwam alles goed.

Ik kreeg twee dagen later een rectificatiebrief met warempel een bruikbare URL erin vermeld, mijn klantnummer en pincode werkten en ik kreeg toegang tot zo'n lekker jaren '50 Java servlet-dialoogje. Gelukkig, de komende 2 jaar krijg ik Computable weer in de bus. Blijf ik tenminste op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen, zal ik maar zeggen.

Geen opmerkingen: