maandag, december 22, 2003

Ik ben vanuit de diepste morele overwegingen fel gekant tegen elk vorm van illegaal kopieren. Dat wil ik toch even benadrukken. Ik voelde me daarom behoorlijk gegeneerd toen een niet nader te noemen vage kennis (mijn broer) mij eergisteren een DVD gaf met een download van Kill Bill, de nieuwe film van Quentin Tarantino. Maar ja, wat moet je! Toch maar gekeken, want je wilt niemand voor het hoofd stoten. De film blijkt dan wel ernstig de moeite waard. Ongelooflijke, totaal overdreven bloedige gevechten. Briljante camerastandpunten. Het ontbreken van zelfs de meest rudimentaire dialogen. En natuurlijk het feit dat alle gewelddadige hoofdrollen worden gespeeld door krachtige vrouwen. Mannen fungeren voornamelijk als willoos voer voor het Teppan-Yaki zwaard. De show wordt wat mij betreft gestolen door de 17-jarige lijfwacht van Bad Girl Lucy Liu. Dit Japanse kostschoolmeisje ("Go-Go Yubari") heeft de meest ondoorgrondelijke, angstaanjagende grijns op haar gezicht die je je maar kunt voorstellen. Zou ze zelf ook illegaal downloaden?

Geen opmerkingen: